קידום אתרים » המדריך השלם לבניית אתרים בוורדפרס למתחילים

המדריך השלם לבניית אתרים בוורדפרס למתחילים

בעשור האחרון וורדפרס (WordPress) הפכה להיות הפלטפורמה המובילה בעולם לבניית אתרים. יותר ויותר בוני אתרים, מקדמי אתרים, בעלי עסקים וכל אדם עם מעט שכל עוברים לבנות את האתר שלהם באמצעות וורדפרס ונכון להיום למעלה מ-40% מהאתרים בכל העלום בנויים בוורדפרס.

במאמר הבא תוכלו ללמוד קצת יותר על הנושא של בניית אתרים בוורדפרס לצד כל הטיפים, הטריקים והשלבים שעליכם לעבור בשביל להעלות אתר לאוויר.

לבניית אתרים בוורדפרס למתחילים

איך לבנות אתר בחינם בשעה וחצי?

יש לי הצעה מעניינת עבורך, יצרתי הדרכה מלאה של למעלה משעה וחצי שתלמד אותך איך לבנות אתר מ-0 בחינם כולל רכישת אחסון ודומיין. נשמע מעניין? אשמח לשלוח לך אותה למייל.

מה זה בכלל וורדפרס?

וורדפרס היא מערכת בלוג וניהול תוכן. היא נוסדה על ידי מאט מולנווג ומייק ליטל ב-2003 כשהמטרה העיקרית שלה הייתה ניהול ויצירת בלוגים. נכון להיום לפחות אחד מכל 3 אתרים שנבנה בנוי באמצעות וורדפרס.

וורדפרס היא פלטפורמה פופולרית במיוחד שהורדה למעלה מ-500 מיליון פעמים – מה שהופך אותה לאחת ממערכות ניהול התוכן הפופולריות ביותר בעולם. זו גם אחת הפלטפורמות הקלות ביותר לשימוש, וזה חשוב במיוחד למי שאין לו ניסיון קודם עם בניית אתרים או קידוד.

רוב התקנות וורדפרס פועלות במסגרת הכוללת Apache HTTP Server ו-MySQL או.MariaDB  מסד הנתונים של MySQL מאחסן את פרטי האתר כגון פוסטים, דפים, הערות, קישורים וכו'.

בשפה קצת יותר פשוטה וורדפרס היא מערכת שאנחנו עושים בה שימוש על מנת לבנות ולערוך אתרים באופן פשוט, קל והכי חושב חינמי. אחד הדברים שהופכים את וורדפרס לכל כך פופולרית זה היכולת להתקין תוספים, תבניות ולערוך כל אלמנט במערכת על מנת להתאים את המערכת ואת האתר ב-100% לרצונות שלכם ושל העסק.

נקודה נוספת וחשובה שצריך להכיר ולדעת היא שלפני שאתם מתקינים את וורדפרס חשוב לדעת שיש הבדל בין וורדפרס com ו-org ואתם רוצים להוריד אך ורק את WordPress החינמי.

למה להשתמש בוורדפרס כדי לבנות את האתר שלך?

וורדפרס היא מערכת ניהול תוכן בקוד פתוח שהיא גם ידידותית למשתמש וגם חזקה לקידום בגוגל. בנוסף אתם מאחסנים את האתר בעצמכם וזה שיקול חשוב למי שרוצה לקבל יותר שליטה על האתר שלו, כמו גם על המהירות שבה הוא נטען.

נכון להיום בוני האתרים הטובים בעולם משתמשים בוורדפרס. המערכת נמצאת בשימוש על ידי כל מיני חברות – מעסקים קטנים ועד ארגונים גדולים. מכיוון שאפשר ליצור בוורדפרס סוגים שונים של אתרים זה הופך את המערכת לפופולרית במיוחד.

החלק החשוב ביותר שהמערכת והעדכונים ניתנים בחינם ואתה לא חייבים לשלם תשלום חודשי מלבד הצורך לשלם עבור אחסון אתרים ודומיין. למי שרוצה לקבל את הכלים הטובים ביותר לעיתים גם תוספי Page Builder יצריכו תשלום נוסף.

כיצד לבחור את שם הדומיין/אתר

בחירת הדומיין המתאים לאתר שלך חיונית ליצירת נוכחות מקוונת. יש לזה גם השפעה גדולה על קידום אתרים, מספר המבקרים שאתה מקבל ושיעורי ההמרה של לקוחות.

מומלץ להשתמש במילות מפתח בשם הדומיין שלך כדי להקל על אנשים למצוא את האתר שלך במנוע החיפוש של גוגל. אבל זה לא מספיק רק לכלול מילות מפתח בשם הדומיין שלך, אתה צריך גם לבחור דומיין הגיוני למה שאתה מציע.

כאשר שם של האתר מייצג את הפעילות העסקית וגם גם הלוגו שלו זה יהפוך את האתר ליותר אפקטיבי מאחר והגולשים המגיעים אליו יודעים לאן הם מגיעים מהרגע הראשון.

מה צריך לדעת בשביל להעלות אתר לאינטרנט

לאחר שהצלחנו להבין מה זה וורדפרס ולמה מומלץ להשתמש עבור האתר שלך כעת מה שנותר לעשות זה כמה דברים.

בתור התחלה דיברנו על רכישת דומיין. השלב הראשון יהיה לרכוש דומיין וניתן לעשות זאת על ידי שימוש בכל אחד מספקי הדומיינים הבאים:  MyNames, Box או LiveDNS.

ואם אתם מחפשים דומיינים ברמה גבוהה יותר אבל עלות גבוה יותר אז אתרים כמו Best Domains אולי יסייעו לכם למצוא את השמות הטובים ביותר בארץ.

הדבר הבא שתצטרכו לעשות זה לרכוש אחסון אתרים שעליו תוכלו להעלות את קבצי האתר. בפועל ישנם אחסונים רבים אבל אם אתם ממש בתחילת הדרך אז ניתן לרכוש אחסון אתרים זול ולהתקדם בהמשך הדרך לאחסון טוב יותר.

מתחת אתם יכולים לראות כמה אחסוני אתרים מחו"ל שמציעים מחירים נמוכים באופן יחסי ואולי יתאימו לצרכים שלכם של העלאת אתר קטן וחדש.

FastCommet

מחיר התחלתי: $2.95 לחודש

Hostinger

מחיר התחלתי: $1.39 לחודש

Cloudways – קלאודוויז

מחיר התחלתי: $10 לחודש

קופון 30% הנחה ל-3 חודשים: YOCHAY

SiteGround

מחיר התחלתי: $4.99 לחודש

BlueHost

מחיר התחלתי: $2.95 לחודש

GoDaddy

מחיר התחלתי:  14.51 ש"ח לחודש

HostGator

מחיר התחלתי: $2.75 לחודש

JetServer

מחיר התחלתי: 34.19 ש"ח לחודש + מע"מ

uPress

מחיר התחלתי: $15 לחודש + מע"מ

קופון 5% הנחה: UP05YOHO

למי שזקוק לסיוע בעת בחירת אחסון אתרים מתחת יש לכם סרטון שיעזור בנושא

 אחסון אתרים מומלץ – השוואות אחסוני אתרים + מחירים וביקורות

התקנת וורדפרס על שרת האחסון

בעבר ההתקנה של וורדפרס הייתה מורכבת והיה צורך להוריד את המערכת מהאתר הרשמי של וורדפרס. לאחר מכן היה צורך להעלות את ההתקנה לשרת אחסון, לחלץ קבצים, ליצור בסיס נתונים ולחבר בין בסיס הנתונים להתקנה.

פעולות שלא פשוטות בכלל למי שאין ידע טכני בתחום של בניית אתרים. למזלנו היום התהליך פשוט יותר וכל אחסון אתרים שמכבד את עצמו מציע את האפשרות של התקנת וורדפרס מהירה בכמה לחיצות בודדות.

לאחר שרכשתם אחסון בפסקה הקודמת כעת הפעולה הבאה שיש לבצע היא הפעולה של התקנת וורדפרס על שרת האחסון ומתחת יש לכם סרטון המסביר כיצד לבצע זאת.

בסרטון הבא אפשר ללמוד איך להתקין את וורדפרס על שרת האחסון

 התקנת וורדפרס על שרת האחסון - התקנה של WordPress

השלב הבא לימוד בניית אתרים

השאלה הבאה שאתם צריכים לשאול את עצמכם היא האם לבנות אתר לעסק לבד? במרבית המקרים שאין לכם זמן ואתם עסוקים בפעילות העסקים אז עדיף לתת לבעל מקצוע לבצע את העבודה עבורכם.

למרות שניתן היום ללמוד כל דבר מהאינטרנט ויש מדריכים לכל דבר הידע שתוכלו למצוא מפוזר ולא יאפשר לכם לבנות אתר בקלות ומ-0 וזה יצריך עקומת למידה ארוכה במיוחד.

אם אתם בכל זאת מתעקשים לבצע את התהליך בעצמכם קיימים קורסים לבניית אתרים שאולי יוכלו לעזור לכם לבצע את התהליך לבד ואם אתם מחפשים קורס בניית אתרים טוב לחצו כאן. קחו בחשבון שגם כאן עקומת הלמידה היא לא קצרה אך היא מהירה יותר מלימוד עצמי ויהיה לכם את כל החומר מסודר לצד תמיכה בבעיות.

כלי נגישות