בשנים האחרונות יותר ויותר מקדמי אתרים ממליצים ללקוחותיהם לשכור את שירותיהם של כותבי תכנים לאתר האינטרנט שלהם. אין זה משנה אם בעלי האתר יודעים לכתוב נפלא ואף הצליחו להשיג את הציון המושלם 100 בספרות ובחיבור, כתיבת תוכן לאתרים היא מקצוע לכל דבר.

מקצוע? כתיבה? לא אמנות?כתיבת תוכן לאתרים אמנות מקצועית

בעת הסדנאות וההרצאות אותם אנו מעבירים בחברות שונות בישראל ולמקדמי אתרים אנשי מקצוע ומנהלים רבים לא מבינים את המשפט שבו סיימנו את הפסקה האחרונה ואנו נתקלים בשאלה 'כתיבה היא לא אמנות?', אלא מקצוע? אלו אינם מצליחים למצוא את ההיגיון שבדברים, שהרי כל החיים לימדו אותנו שכתיבה משתייכת לתחום הרומנטי ולמרות היופי שבעניין והעובדה שכל סופר ומשורר ראויים לכבוד שלהם, השורה התחתונה היא שעם רומנטיקה לא הולכים למכולת. הפרופיל המקצועי של כותב תוכן לאתרים כולל אדם שמוכשר בסגנונות כתיבה שונים, מכיר את כללי התחביר בצורה הטובה ביותר וכמובן מכיר את כל החוקים הקשורים אל קידום תוכן באינטרנט. כתיבת תוכן לאתרים תמיד תכלול ידיעה של כללים ברורים שיעזרו למקדם להביא את אתר האינטרנט של הלקוח למקום בו הוא מעוניין.

כתיבת תוכן לאתרים אמנות מקצועית

ההמלצה היא תמיד לבחור כותב תוכן מקצועי שיהיה אחראי על כתיבה של כל התכנים באתר אינטרנט שלכם. כתיבת תכנים תמיד תכלול את הדברים הבאים:

  • כתיבת דפי אתר אינטרנט מרכזיים- כתיבה זו תמיד תכלול את דף הבית, אודות, מוצרים ושירותים, שאלות ותשובות וכמובן טקסט קצר וקליט בדף 'צור קשר'.
  • דפי משנה- כתיבת טקסט לכל קטגוריות ודפי המשנה באתר. הטקסט תמיד יהיה קליט וקולע ויכלול את כל מילות המפתח הרצויות בצורה האטרקטיבית ביותר.
  • כתיבה אינפורמטיבית מקצועית- כאן מדובר על מאמרים ומדריכים מקצועיים שיספקו ערך מוסף למבקרים באתר. הכתיבה תמיד תכלול את הסגנון המתאים לתחום בו עוסק האתר ואתרים מתחרים לו. בנוסף, הכותב ישלב את מילות המפתח החשובות ביותר והמועילות ביותר לקידום בהחלטה והתאמה מלאה עם מקדם האתרים.
  • כתיבה לשם קידום- כל מאמר וכל פיסת אינפורמציה שתיכתב באתר ייכתבו בהתאם לכללי הקידום, אך כאן מדובר על כתיבה של מאמרים קצרים וקליטים שנכתבים בהתאמה מלאה לכל כללי הקידום. מאמרים אלו הם מאמרים להפצה במרבית המקרים.
  • כתיבה שיווקית- כתיבה זו  תשמש לחלקים מסוימים באתר האינטרנט וכן לכל מיני דפים חיצוניים שישווקו את האתר, כמו למשל דפי נחיתה, מיני סייטים (אתרי קטנים וחיצוניים לאתר המרכזי), כתיבה בלוגית פרסומית ועוד.

 בחירה מוצלחת של כותב

בחירת מומחה בתחום כתיבת תוכן לאתרים יכול להיעשות בצורה עצמאית על ידי בעל האתר או על ידי מקדם אתר האינטרנט. עסקים רבים שעוסקים בקידום כבר עשו את העבודה עבור הלקוח ועובדים באופן רציף עם כותב מקצועי או מספר כותבים שסוננו בקפידה על פי כישוריהם והניסיון הקודם שלהם. כך או כך בחירה של כותב תוכן מקצועי תמיד תיעשה לאחר קבלת המלצות עליו מאנשי מקצוע אחרים ועיון בכל מיני קטעים אותם הוא כתב.