יש חשיבות גדולה מאוד להכרת סוגים שונים של אתרי אינטרנט ולבחירה מושכלת של סוג אתר שמתאים לכם. במאמר זה נציג את החשיבות של ההסבר המקדים והייעוץ שניתן על ידי חברת בניית אתרים ומדוע המשמעות היא כה גדולה ומדוע חשוב שאתם תכירו ותבחרו את האתר המתאים לכם ביותר.

בניית אתרים- מי בחר באתר?

רוב האנשים והעסקים שמגיעים כיום אל חברת בניית אתרים או אל איש מקצוע פרטי שמאגד ניסיון רב בתחום, מעדכנים את המומחים לבנייה בדבר המטרה המרכזית שלהם והתקציב שלהם ואילו חברת בניית האתרים מציעה להם סוג מסוים של אתר, מאשרת איתם את סקיצת או תבנית העיצוב המוכנה והרי לכם אתר אינטרנט. תהליך פשוט ומהיר זה מוביל אותנו לשאלה: 'האם הלקוח בחר באתר אינטרנט או שמא בחרו באתר אינטרנט בשבילו?'. ברוב המקרים, התשובה היא שבחרו בשביל הלקוח את סוג האתר המתאים לו ואילו הוא רק אישר. שירות ייעוץ חינם בבניית אתרים שחברות רבות מספקות (ללא עלות) ללקוחות פוטנציאליים, הוא דבר מבורך. הבעיה היא שבדרך כלל הלקוחות אינם בוחרים את האתר שלהם, אלא מאשרים את הבחירה של המקצוענים וזאת משום שהתהליך יעילה ומהיר יותר. האם זו הדרך הנכונה? לא! לקוח צריך להכיר את הסוגים הבסיסיים של אתרי האינטרנט טרם הוא בוחר את האתר המתאים לו. דבר זה יכול להיעשות על ידי נציג אותה חברה (עוד עשר דקות של הסבר טרם פעולת המכירה והאפיון המקדים) או על ידי הלקוח טרם הוא פונה אל חברות לבניית אתרים.

שאלו את עצמכם: איזה אתר אני צריך?..

בניית אתרים- סוגים מרכזיים
  • בניית אתרים תדמיתיים- כאן מדובר על אתר אינטרנט שמטרתו היא לשווק את התדמית של העסק שלכם. מדובר על בניית אתר אינטרנט בסיסי בו יש דף כניסה ('דף הבית'), אודות, דף מוצרים או שירותים, שאלות ותשובות וטופס 'צור קשר'. כמובן שיש אפשרות להרחיב את האתר ולהחליט על פרסום מאמרים מקצועיים בו, שיוך פורום ועוד. אתר תדמיתי תמיד יהיה שיווקי ויכיל מידע שיניע את הלקוח לבחור בעסק ובשירותים או מוצרים אותם הוא מציע.
  • בניית אתרי פורטל- התרגום של המילה פורטל הוא 'שער כניסה' ואכן כך צריך לבנות את האתר. פורטל יכיל את כל הקשור אל תחום אחד. אם מדובר על מאמרים, אנשי מקצוע, קישורים, כתבות מקצועיות, מדריכים, סרטים ועוד.
  • חנות וירטואלית- כאן מדובר על אתר מסחר אלקטרוני שמציג חנות עם מוצרים או שירותים. המטרה היא מכירה ישירה באמצעות האתר ללא ההגבלה של שעות פעילות או העסקת כוח אדם. המערכת אוטומטית וכל מה שהלקוח צריך לעשות הוא להיכנס אל האתר, לבחור את המוצרים בהם הוא מעוניין, לשלם עליהם ולהמתין שהם יגיעו אליו בדואר או על ידי שליח מיוחד.
  • אתר רספונסיבי- כיום, בעידן המכשירים החכמים, אתרים שמצליחים להתאים את עצמם למחשב, למכשיר הסמארטפון ולטאבלט, נדרש. בשנה האחרונה, נרשמה דרישה גדולה מאוד לאתרים מסוג זה.
  • בניית אתרי סלולר- בניית אתרים המותאמים למכשירי הסמארטפון מאפשר אתר אינטרנט מותאם שמלווה את הלקוח הפוטנציאלי בכל מקום בו הוא נמצא.